100 syytä matkailla Suomessa -valtakunnallisen kampanjan kolmas kesä inspiroi matkailijoita lähtemään Jyväskylän seudulle

Jyväskylän seutu esittäytyy tänä kesänä näyttävästi 100 syytä matkailla Suomessa -kampanjassa. Kolmatta kertaa järjestettävä valtakunnallinen kotimaan matkailun kampanja tarjoaa inspiraatiota, uuden ajan Suomi-fiilistä ja matkailuvinkkejä ympäri Suomen. Jyväskylän seudulta mukana kampanjassa on kuusi kohdetta ja matkailuteemaa, mitkä tuovat monipuolisesti esille seudun matkailutarjontaa niin kulttuuri-, lapsiperhe- kuin luontokohteiden osalta.

Mukana ovat Päijänne-Risteilyt Hilden, Lasten Löytöretket -matkailukokonaisuus, Alvar Aallon pääkaupunki Jyväskylä/Säynätsalon kunnantalo, Rhea Shiplines, UNESCO-kohde Oravivuoren kolmiomittaustornin Struven ketjun mittauspiste ja Leivonmäen kansallispuisto. Kampanja käynnistyi toukokuun alussa ja jatkuu syyskuuhun saakka.

– Kiinnostuksen kasvaminen kotimaan matkailua kohtaan ja paljon puhuttu lähimatkailun trendi näkyy myös täällä Jyväskylän seudulla selvästi. Meillä viime vuonna yöpyvien kotimaisten matkailijoiden määrä kasvoi kahdeksalla prosentilla ja kotimaisia yöpymisiä kertyi Jyväskylän majoitusliikkeisiin kaikkiaan yli 570 000. Se on kyllä valtakunnallisestikin vertailtuna hieno kasvuluku, iloitsee Visit Jyväskylän matkailu- ja markkinointipäällikkö Susanne Sarvilinna.
Lue lisää
Teksti: Jyväskylän kaupunki Uutiset